Få dit firmalogo designet hos professionel grafiker
Går du i tanker om at rebrande din virksomhed fuldkommen, eller har du startet en ny virksomhed, som skal klare sig godt på markedet? Så har du i begge tilfælde brug for et professionelt firmalogo. Et firmalogo skal gå i spænd med virksomhedens øvrige grafiske identitet, det vil sige, de farver, som du har valgt til for eksempel hjemmeside, brevpapir, kontor indretning osv. vi kender jo alle sammen signatur farverne på eksempelvis Mærsk, Danske Bank, McDonalds og andre større virksomheder. Og blot fordi din virksomhed ikke er oppe i den størrelsesorden, kan du med fordel fra begyndelsen satse på at skabe kontinuitet i din virksomheds visuelle profil.
Dit firmalogo skal afspejle hvem din virksomhed er
En virksomhed har en identitet, som består af en form for syntese mellem virksomhedens kerneværdier, filosofi produkter og ydelser. Alle disse elementer skal rummes i dit firmalogo, så potentielle kunder ved et enkelt øjekast kan identificere din virksomhed ud fra den enkle, grafiske repræsentation.
Vi kender alle til de eksempler, som af og til linkes til på Facebook, hvor logoet er 100% misvisende i forhold til virksomheden, og således giver den helt forkerte form for opmærksomhed. Med et godt og veldesignet firmalogo foregår erkendelsen af logoets kvalitet på det ubevidste plan hos beskueren – og afspejler sig i den positive opmærksomhed, virksomheden modtager, samt – i sidste ende – bundlinjen.
Hvordan designer jeg et godt firmalogo?
Måske er du selv i besiddelse af et meget visuelt mind set, og kan sagtens forestille dig, præcis hvordan dit firmalogo bør udformes. Men inden du selv sætter dig ned med Photoshop og begynder at kreere dit nye firmalogo, bør du overveje at kontakte en erfaren og professionel designer. Vedkommende vil, med sin tekniske ekspertise, kunne fremstille et firmalogo, som gør sig lige godt på såvel brevpapir som facadebannere – og som ikke kan misforstås.