Sådan gør man koordineringen bedre som installatør
Det lyder ikke så uoverskueligt, hvis man for eksempel er VVS-installatør i Hejnsvig, men der kan jo være flere end blot en selv, tilknyttet dette firma, hvorfor der pludselig er mange medarbejdere at holde styr på.
Og så er der jo perioder og sæsoner, hvor der er mere at lave, hvor der måske også er praktikanter, løse hænder, der blot skal arbejde i nogle måneder, som man dårligt når at lære at kende navnene på eller ser så tit.
Den slags kan være virkelig svært at holde styr på, hvem der så laver hvad og hvornår. Måske har man dog en receptionist eller anden medarbejder, der står for at holde styr på, hvem der laver hvilke opgaver og hvorhenne i nærheden af Hejnsvig eller længere væk.
Men dette system er måske lidt mere hjemmelavet og bøvlet, fordi det måske var til at have med at gøre, da man var få installatører i firmaet, men det peger i retning af, at der kommer vedvarende til at være flere mennesker tilknyttet firmaet, så man er lidt låst fast i dette system.
Man føler ikke, man har tid til at oprette et nyt og opfinde det fra bunden, og man kan mærke, der er meget spildtid forbundet med at bruge det her system, men man kan simpelthen ikke se, hvad løsningen ellers skulle være.
Vi foreslår dig, at du for eksempel kan bruge et projektkoordineringssystem, som der følger med mange af de gængse brugersystemer på computerne, man bruger i ens system.
Det er ikke så vigtigt, at der skal være mange computere, for en enkelt er nok, hvorfra denne medarbejder kan bruge dette system.
Problemet er bare, at det ikke er så udbredt, så det er ikke så mange virksomheder, der kender til dette system, men man kan endda komme på kurser i det, og ellers er det bare med at undersøge nærmere.